Právo na odstoupení od smlouvy a zásady vrácení zboží
1. Odstoupení od koupě produktu
Jako spotřebitel máš právo odstoupit od smlouvy a můžeš vrátit produkt z různých důvodů, přičemž každý z nich podléhá specifickým podmínkám. Níže uvádíme podmínky nákupu a vrácení, které se vztahují na jednotlivé případy. Před dokončením objednávky na našem webu si je prosím pozorně přečti a potvrď jejich přijetí.
1.1 Lhůta pro uplatnění práva na odstoupení
Na uplatnění práva na odstoupení máš 14 dnů:
- U jednotlivých produktů: ode dne, kdy jsi produkt obdržel(a) ty nebo tebou určená osoba.
- U objednávek obsahujících více produktů: ode dne, kdy obdržíš poslední produkt z objednávky.
1.2 Jak uplatnit právo na odstoupení
Právo na odstoupení můžeš uplatnit oznámením svého rozhodnutí jedním z následujících způsobů:
- Osobní zóna na webových stránkách:
-
- Přihlas se ke svému účtu na Maanta.cz a přejdi do sekce „Historie a podrobnosti objednávek“
- Vyber produkt, který chceš vrátit, a odešli žádost o vrácení
- Počkej na schválení žádosti a řiď se pokyny, které obdržíš
- Webové stránky maanta.cz:
-
- Přejdi na stránku Kontakt a vyplň formulář, přičemž jako důvod zvol „Žádost o vrácení“
- Počkej na schválení žádosti a řiď se pokyny, které obdržíš
1.3 Podmínky a náklady na vrácení zboží
Spotřebitel je povinen vrátit produkty společnosti Maanta by Bega Srl bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 kalendářních dnů ode dne, kdy oznámil své rozhodnutí odstoupit od smlouvy. Lhůta je považována za dodrženou, pokud je zboží odesláno zpět před jejím uplynutím. Přímé náklady na vrácení nese spotřebitel.
- Náklady na vrácení:
Původní náklady na dopravu budou vráceny pouze v případě, že vrátíš celou objednávku. Pokud vrátíš pouze jednu položku z vícepoložkové objednávky, původní náklady na dopravu vráceny nebudou. Náklady na dopravu zpět nese zákazník. Je nutné zajistit odeslání zpět na vlastní náklady. - Balení:
Produkty musí být vráceny v původním obalu, v dokonalém stavu a bez jakéhokoli zásahu, který by přesahoval nutné ověření jejich povahy a funkčnosti. Zboží musí být vráceno včetně všech doplňků a obalů, které byly součástí dodávky. - Poškození a odpovědnost:
Společnost Maanta by Bega Srl si vyhrazuje právo snížit hodnotu náhrady v případě, že bylo se zbožím manipulováno jinak, než je nezbytné ke zjištění jeho povahy, vlastností a funkčnosti.
V případě nesplnění výše uvedených podmínek si společnost Maanta by Bega Srl vyhrazuje právo odmítnout vrácení zboží nebo neposkytnout plnou náhradu zaplacené částky.
1.4 Vrácení peněz
Vrácení peněz proběhne do čtrnácti (14) dnů od obdržení vráceného zboží, a to stejným způsobem platby, jaký byl použit při nákupu. Připomínáme, že riziko přepravy při vracení zboží nese zákazník.
1.5 Omezení práva na odstoupení od smlouvy
Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na následující případy:
- Produkty na míru nebo personalizované produkty: například plachty, látky nebo stínění vyrobené na zakázku (specifické rozměry, barvy, loga, přizpůsobení) jsou z práva na odstoupení vyloučeny.
- Již poskytnuté doplňkové služby: specifické služby jako individuální konzultace, technické inspekce nebo instalace.
1.6 Účinky odstoupení od smlouvy
Uplatněním práva na odstoupení dochází k ukončení smlouvy s oboustrannou povinností vrátit zboží a uhradit náhradu, včetně ukončení případných doplňkových smluv.
2. Reklamace
2.1 Poškození produktu během přepravy
Zboží je nutné zkontrolovat ihned při doručení.
Pokud zásilku převezme třetí osoba jménem kupujícího, je kupující povinen tuto osobu informovat o nutnosti kontrolovat zásilku. Kupující nese odpovědnost za případné škody nebo ztráty, pokud třetí osoba podepíše převzetí bez provedení kontroly.
- Zjevné poškození: Pokud je balík, obal nebo obalový materiál zjevně poškozen při přepravě, je zákazník povinen nahlásit škodu společnosti Maanta by Bega Srl nejpozději do 14 dnů od doručení, aby mohla být zahájena reklamace u dopravce.
- Skryté poškození: tím se rozumí poškození nebo vada, která není zřejmá při doručení, protože vnější obal nevykazuje poškození. V takovém případě je nutné nahlásit problém společnosti Maanta by Bega Srl co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od doručení, aby bylo možné zahájit reklamační řízení a najít vhodné řešení.
Zákazník musí nahlásit škodu společnosti Maanta by Bega Srl prostřednictvím kontaktního formuláře na webu maanta.cz, a to s výběrem důvodu „Reklamace“ a s uvedením následujících informací:
- Fotografie poškozeného zboží uvnitř originální krabice, se všemi původními výplněmi. Fotografie musí jasně zobrazovat umístění zboží a výplňový materiál uvnitř krabice.
- Fotografie výplňového materiálu použitého uvnitř krabice (např. bublinková fólie, polystyren, kartonové přepážky apod.).
- Detailní fotografie přepravního štítku s číslem zásilky (ujisti se, že číslo je dobře čitelné).
- Dvě fotografie balíku z různých úhlů, tak aby byly viditelné všechny jeho strany:
-
- Jedna fotografie musí zobrazovat horní část balíku a dva přilehlé boky.
- Druhá fotografie musí zobrazovat spodní část balíku a opačné boky.
DŮLEŽITÉ: Zákazník musí uchovat balík a jeho obsah ve stavu, v jakém byl doručen, a nesmí jej vyhazovat, aby dopravce mohl případně provést kontrolu.
2.2. Chybějící zboží nebo chyba v dodávce
Pokud je produkt chybějící nebo nesprávný v dodávce nebo neodpovídá popisu na webových stránkách, zákazník musí nahlásit problém nejpozději do 14 dnů od převzetí zboží.
Zákazník může nahlásit chybějící zboží nebo chybu v dodávce prostřednictvím kontaktního formuláře na stránkách maanta.cz, zvolením důvodu "Reklamace" a uvedením všech potřebných údajů, včetně čísla objednávky a popisu chybějícího nebo nesprávného zboží.
V případě, že byl odeslán jiný produkt než objednaný, společnost Maanta by Bega Srl uhradí náklady na vrácení nesprávného zboží a doručení správného.
2.3 Ztracený balík
Zákazník musí problém nahlásit co nejdříve, nejpozději však do tří (3) dnů od očekávaného data doručení uvedeného v potvrzení objednávky.
Pro nahlášení ztraceného balíku zákazník vyplní kontaktní formulář na webu maanta.cz, zvolí důvod „Reklamace“ a uvede všechny potřebné informace včetně čísla objednávky a popisu problému.
Maanta by Bega Srl se zavazuje řešit požadavek co nejrychleji. Zákazník musí vyčkat na vyjádření přepravce, které může trvat minimálně deset (10) pracovních dnů. Během této doby Maanta by Bega Srl informuje zákazníka o výsledku šetření. Upozorňujeme, že v případě ztráty zásilky nenese Maanta by Bega Srl odpovědnost, nicméně uděláme vše pro to, abychom zákazníkovi pomohli a situaci vyřešili.
3. Záruka
3.1 Omezená záruka
Všechny produkty jsou prodávány společností Maanta by Bega Srl SB, Strada Statale 11, KM 331, Gambellara – 36053 (VI), Itálie.
Není-li ve specifikaci produktu uvedeno jinak, záruční doba je dva (2) roky.
Na všechny produkty Maanta by Bega Srl se vztahuje dvouletá zákonná záruka podle právních předpisů, která pokrývá vady shody nezpůsobené nesprávným použitím.
V případě problémů může zákazník podat reklamaci vyplněním příslušného formuláře na webu, výběrem možnosti „Reklamace“ a přiložením požadované dokumentace (popis, fotografie, doklad o nákupu).
Zákazník je povinen zkontrolovat zboží při převzetí a nahlásit případné nesrovnalosti do dvou měsíců od jejich zjištění.
Záruka se nevztahuje na poškození způsobené nesprávným použitím, chybnou instalací, běžným opotřebením nebo úpravami produktu.
DŮLEŽITÉ: Tato záruka platí pouze při správném použití v souladu s poskytnutými pokyny. Požadavky na instalaci se mohou lišit v závislosti na typu podloží, kotevních bodech, místních větrných podmínkách apod.
Touto zárukou ručíme za to, že nové produkty (plachty, sloupy, nástěnné kotvy a desky) budou při dodání odpovídat specifikacím uvedeným v popisu produktu. Vada je přítomna pouze tehdy, pokud je kvalita nebo použitelnost produktu podstatně snížena.
Záruka se nevztahuje na škody nebo vady způsobené nesprávným používáním nebo nedodržením pokynů pro instalaci a použití. Běžné opotřebení není zahrnuto. Rovněž nejsou kryty produkty, které byly upraveny, opraveny nebo již nejsou v původním stavu při prodeji.
Doporučujeme seznámit se s níže uvedeným seznamem výjimek ze záruky, který specifikuje vlastnosti produktu, které se nepovažují za vady, a instalační podmínky, které musí být splněny, aby byla záruka platná.
Pokud je reklamace oprávněná, společnost Maanta by Bega Srl podle vlastního uvážení provede opravu nebo výměnu produktu v přiměřené lhůtě.
Záruka se vztahuje výhradně na původního kupujícího a není přenositelná.
Výjimky ze záruky
Záruka se nevztahuje na škody nebo vady způsobené následujícími okolnostmi:
a. Povětrnostní podmínky a vyšší moc:
- Poškození způsobené silným větrem, bouřkami, hurikány, krupobitím, sněhem, blesky nebo jinými extrémními povětrnostními podmínkami.
- Trhliny, deformace nebo strukturální selhání způsobené nepříznivými atmosférickými jevy.
- Poškození způsobené hromaděním vody na površích, které nejsou dostatečně nakloněné pro správný odtok.
DŮLEŽITÉ (pro všechny produkty instalované nebo umístěné ve venkovním prostředí):
Nenechávej produkty bez dozoru za nepříznivého počasí. Při výskytu nepříznivých povětrnostních podmínek (silný vítr, prudký déšť, krupobití apod.) je nutné produkty demontovat nebo zabezpečit, aby nedošlo k jejich poškození. Nedodržení tohoto pokynu vede k neplatnosti záruky.
Specifická poznámka pro stínící plachty:
Plachty musí být vždy správně napnuté a mít dostatečný sklon, aby byl zajištěn správný odtok dešťové vody a zabránilo se hromadění nebo zadržování vody. Instalace bez dostatečného sklonu nebo s nedostatečným napnutím může způsobit deformace, poškození nebo zhroucení plachty, které nejsou kryty zárukou.
b. Nesprávné použití, nedbalost a chybné instalace:
- Poškození způsobené nesprávným použitím, zanedbáním, zneužitím nebo použitím k jiným účelům, než ke kterým je produkt určen.
- Chybná instalace nebo instalace, která není v souladu s poskytnutými pokyny.
- Strukturální nebo funkční poškození způsobené nesprávnou instalací podpěr, kotev nebo příslušenství.
- Poškození způsobené úpravami, opravami nebo přídavky bez schválení a písemného souhlasu výrobce.
- Poruchy nebo vady způsobené nedostatečnou nebo nesprávnou údržbou v rozporu s uvedenými pokyny.
c. Náhodná poškození a škody způsobené třetími osobami:
- Vady nebo poškození způsobená nehodami nebo třetími osobami.
- Poškození způsobené krádeží, ztrátou nebo umístěním produktů v blízkosti externích rizikových zdrojů, které nesouvisejí s kvalitou produktu (např. grily, krby, trouby, elektrické kabely, zavlažovací systémy, rostliny atd.).
- Poškození způsobené přímým teplem, jiskrami nebo žhnoucím popelem z otevřeného ohně.
d. Vizuální aspekty, opotřebení a přirozené jevy materiálů:
- Běžné opotřebení způsobené vystavením slunečnímu záření, povětrnostním vlivům a dlouhodobému používání.
- Povrchové škrábance, změna barvy, povrchová koroze kovových nebo textilních částí, které neovlivňují funkčnost.
- Zlomy, vlnky, mikroperforace, oděrky nebo estetické změny, které nemají dopad na výkon produktu.
- Změny chemického složení, barevné odchylky nebo vyblednutí v důsledku vystavení UV záření nebo jiným atmosférickým vlivům.
e. Poškození způsobené chemickými látkami nebo nadměrným zatížením:
- Poškození způsobené vystavením chemikáliím (včetně chloru) nebo kontaktem s agresivními látkami.
- Poškození způsobené nadměrným napětím, mechanickým třením nebo vystavením otevřenému ohni.
f. Omezení odpovědnosti:
- Jakékoli nepřímé nebo následné škody jakéhokoli druhu, včetně zranění osob, škod na budovách nebo okolních předmětech.
- Záruka v žádném případě nekryje náklady na demontáž, opětovnou instalaci nebo montáž produktů či náhradních dílů.
- Další nároky zákazníka, které nejsou výslovně uvedeny v této záruce, jsou vyloučeny.
Omezení záruky
Veškeré záruky a podmínky (ať už výslovné nebo předpokládané, zákonné či jiné) týkající se produktu nebo jeho dodání jsou výslovně vyloučeny a společnost Maanta by Bega Srl nenese odpovědnost za žádné ztráty nebo škody utrpěné jakoukoli osobou (včetně kupujícího produktu), které jakýmkoli způsobem souvisejí s produktem nebo jeho používáním (včetně ztrát nebo škod způsobených nedbalostí ze strany Maanta by Bega Srl nebo jí přičitatelných). Pokud odpovědnost společnosti Maanta by Bega Srl za porušení záruky nebo podmínky, nebo jakákoli jiná odpovědnost stanovená zákonem, která nemůže být vyloučena, může být omezena, je odpovědnost omezena v rozsahu povoleném zákonem. Pokud lze odpovědnost omezit několika způsoby, společnost Maanta by Bega Srl si dle vlastního uvážení zvolí jeden z těchto způsobů.
Společnost nenese odpovědnost za náhodné, následné, zvláštní, sankční nebo exemplární škody, ani za ztráty příjmů, zisků, možnosti použití nebo dobré pověsti, ať už na základě smlouvy, deliktu (včetně nedbalosti) nebo jiné právní teorie, vzniklé v souvislosti s porušením této záruky nebo s prodejem, instalací, údržbou, používáním, provozem nebo opravou jakéhokoli produktu nebo služby. V žádném případě nepřesáhne odpovědnost společnosti výši kupní ceny jakéhokoli dodaného produktu nebo služby.
Upozornění
Barvy našich látek se mohou lišit v závislosti na nastavení monitoru.
Rozměry plachet se mohou lišit od uvedených rozměrů. Plachty jsou měřeny od oka k oku a, pokud není uvedeno jinak, jsou konkávní, tedy zakřivené směrem dovnitř. Je důležité, aby byla plachta správně a pevně napnutá: případné rozdíly v rozměrech proto nejsou důvodem k obavám, protože správné napnutí je klíčové pro funkčnost a estetiku.
3.2 Bezpečnostní upozornění a pokyny k instalaci
Stínící plachty musí být instalovány bezpečně a rovnoměrně napnuty, aby se snížil vliv větru na látku.
Volná nebo nedostatečně napnutá tkanina může vést k předčasnému opotřebení způsobenému mechanickým třením.
Měkký nebo volně visící materiál může způsobit poruchy a následná poškození.
Tato poškození nejsou způsobena UV zářením a nejsou kryta zárukou.
Je nezbytná pravidelná údržba pro zachování správného napnutí tkaniny.
Ačkoli jsou všechny konstrukce Maanta by Bega Srl testovány na odolnost vůči povětrnostním vlivům, nedoporučujeme ani negarantujeme použití plachet za větru přesahujícího stanovené limity (viz technický list).
Záruka je platná pouze v případě, že je produkt správně ukotven k odpovídajícímu systému.
Nehradíme škody způsobené kontaktem se zemí, vnějšími předměty, extrémními povětrnostními podmínkami nebo jinými případy vyšší moci.
Důrazně doporučujeme plachty demontovat, pokud nejsou používány.
Záruka se vztahuje pouze na bezpečné, rozumné a pokyny odpovídající použití.
Kotevní systémy musí být zvoleny podle typu zdiva a instalovány přesně a bezpečně.
Produkty Maanta by Bega Srl musí být používány s ohledem na povětrnostní podmínky. V případě větru je třeba dbát zvýšené opatrnosti.
Nepodporujeme ani negarantujeme použití plachet při silném větru nebo při překročení uvedených limitů.
Plachta musí být demontována, pokud není pod dohledem.
Záruka se nevztahuje na poškození způsobené:
- větrem
- ohněm
- krádeží
- vandalismem
- nesprávným použitím
3.3 Faktory k zvážení před instalací
- Prostor a rozměry pro ukotvení
- Rozměry a tvar plachty
- Pevnost stávajících konstrukcí
- Směr a úhel slunečního záření
- Možnost použití kotevních sloupků
- Vzdálenost od grilu, kamen, elektrických/telefonních kabelů, zavlažovacích systémů, rostlin apod.
Mohou existovat i další specifické situace v závislosti na kontextu instalace.
Plachty nesmí být ponechány volně pohybovat, aby nedošlo k poškození látky.
Dále nesmí být používány k chození, jako houpací sítě nebo trampolíny, ani k žádnému jinému účelu než k zamýšlenému použití – tedy k ochraně před sluncem nebo deštěm.
Plachta Maanta by Bega Srl je navržena tak, aby poskytovala ochranu před UV zářením a zajišťovala komfort v domácím prostředí.
Správně napnutá a ukotvená plachta je základní podmínkou pro bezpečnost a dlouhou životnost konstrukce.
Pravidelně kontroluj stav plachty. Vystavení chemikáliím, jako je chlor, může látku poškodit.
Před použitím chemikálií v blízkosti plachty kontaktuj technickou podporu Maanta by Bega Srl.
Nerozdělávej oheň pod nebo v blízkosti plachty.
Při bouřce, silném větru nebo sněhu plachtu dočasně demontuj.
Plachty musí být vždy odstraněny, pokud není možné je chránit před náhlými bouřemi.
Vzhledem k proměnlivé rychlosti větru a možnosti nárazů doporučujeme voděodolné plachty vždy demontovat.
Záruka je platná pouze tehdy, pokud uživatel neupravuje systémy napínání nebo jiné komponenty systému.
Zákazník odpovídá za návrh, povolení, technické řešení a/nebo výstavbu instalace.
Jakékoli škody způsobené chybnou instalací (včetně, ale nikoli výhradně: chybné inženýrství, chybějící povolení, vadné konstrukce, nevhodné materiály apod.) jsou ze záruky vyloučeny.
Často kladené dotazy – Vrácení zboží, Reklamace a Záruka
Právo na odstoupení od smlouvy
1. Jak dlouho mám na uplatnění práva na odstoupení?
Do 14 dnů od doručení produktu, abys nás informoval(a) o rozhodnutí odstoupit.
2. Jak mohu požádat o vrácení zboží?
Právo na odstoupení můžeš uplatnit následujícími způsoby:
- Osobní zóna na Maanta.cz: přihlas se, přejdi do sekce „Historie a podrobnosti objednávek“, vyber produkt a odešli žádost o vrácení.
- Kontaktní formulář na Maanta.cz: přejdi na stránku Kontakty, zvol „Žádost o vrácení“ a vyplň formulář.
3. Kdo hradí náklady na dopravu při vrácení zboží?
Náklady na dopravu při vrácení hradí zákazník. Počáteční náklady na dopravu budou vráceny pouze v případě, že bude vrácena celá objednávka.
4. V jakém stavu musí být produkt při vrácení?
Produkt musí být:
- V původním obalu a v dokonalém stavu.
- Kompletní se všemi doplňky, které byly součástí dodávky.
- Nepoužitý mimo nezbytné ověření jeho povahy a funkčnosti.
5. Jak dlouho trvá, než obdržím peníze zpět?
Vrácení peněz bude provedeno do 14 dnů od přijetí vráceného zboží, a to stejným způsobem platby, jaký byl použit při nákupu.
6. Mohu vrátit personalizovaný produkt?
Ne, produkty personalizované nebo vyrobené na míru (například plachty, látky nebo stínění se specifickými rozměry, barvami či logy) nelze vrátit.
Poškození při přepravě a chyby v dodávce
7. Co mám dělat, když balík dorazí poškozený?
Pokud je balík nebo obal viditelně poškozen při doručení, nahlas problém společnosti Bega pomocí kontaktního formuláře na Maanta.cz a zvol „Reklamace“.
8. Co znamená skryté poškození?
Skryté poškození je vada nebo poškození zboží, které není viditelné při doručení, protože vnější obal vypadá neporušeně. V takovém případě reklamaci nahlas vyplněním kontaktního formuláře na Maanta.cz, výběrem důvodu „Reklamace“.
9. Jaké informace musím poskytnout při reklamaci za poškození během přepravy?
- Fotografie poškozeného zboží uvnitř původního obalu se všemi výplněmi.
- Fotografie výplňového materiálu (bublinková fólie, polystyren, kartonové přepážky atd.).
- Detailní fotografie přepravního štítku s číslem zásilky.
- Fotografie balíku z různých úhlů, zobrazující všech šest stran.
10. Co když v zásilce chybí produkt nebo obdržím nesprávný výrobek?
Problém nahlas nejpozději do 14 dnů vyplněním kontaktního formuláře na Maanta.cz, s uvedením čísla objednávky a chybějícího nebo nesprávného produktu.
Záruka a reklamace
11. Jaké problémy jsou kryty zárukou?
Záruka se vztahuje na:
- Výrobní vady
- Neobvyklé opotřebení při používání, které nesouvisí s běžným opotřebením
- Problémy s montáží způsobené vadou produktu
12. Jak mohu podat reklamační žádost v rámci záruky?
Vyplň kontaktní formulář na Maanta.cz, zvol „Reklamace“ a přilož:
- Fotografie a/nebo video jasně zobrazující závadu produktu.
- Podrobný popis zjištěného problému.
13. Co když je problém způsoben nesprávným používáním produktu?
Pokud je produkt funkční a bez vad a problém je způsoben nesprávným použitím, reklamace v rámci záruky nebude uznána.
14. Kde najdu seznam výjimek ze záruky?
Podívej se na Záruční podmínky, kde najdeš podrobný seznam výjimek ze záruky a příslušných podmínek.